Suku

Suku

keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Mahakuvaöverit

Riia paisuu.... Ja se siis paisuu pennuista, ei jääkaapilla kyttäämisestä ;)
Ultrassa näkyi 4-5 pentua; jännä nähdä montako niitä sitten tuleekaan. Eilen kasattiin pentulaatikko ja se tuntui Riiasta kovin inhalta paikalta... Liekö sitten patjan ympärille laittamani patjansuojuslakana, joka ei päästä nesteitä läpi, inhottanut. Se vähän rapisee ja kahisee, kun siinä tallustaa. Mutta eiköhän neiti, tai siis rouva, totu. :)

 


 
Laatikon pohjalle laitoin muovimattoa, niin on helppo siivota. Kunhan pennut vähän kasvavat, ne saavat uudesta asunnostamme alakerran kylpyhuoneen ja varastohuoneen käyttöönsä niin pääsee laatikosta eroon. Ja Riiahan siis on sijoituksessa minulla, joten pennut ovat kasvattajan.

 
Kun vähän kannusti, pystyi Riia laatikossa makoilemaan. Tosin kun minä poistuin huoneesta, tuli Riia suuuuuurella hypyllä perässä. Olisihan se kauhea joutua ottamaan ylimääräisiä askeleita tuolla alustalla.... ;)

 
Täytyy sanoa, että minua jännittää. Olen lukenut ja lukenut synnytystarinoita ja oppaita, katsonut youtube-videoita yms. Ai kauheaa, ei pitäisi. Suurin osa synnytyksistä menee kuitenkin ihan hyvin. Suuri lista minulla on kuitenkin tarvikkeista ja voi olla, että Riian kätilöt nauravat minut ulos pentulaatikosta, kun näkevät tämän "kotisairaalan". :D
 
Riia on nauttinut sellaisista etuoikeuksista, että se tarvitsee varmaan jonkun jääkauden pentujen lähdettyä... Se on nukkunut meidän sängyssä, se saa lenkillä hajustella juuri niin paljon kuin haluaa, sitä silitellään ja hellitään aina, kun se haluaa ja ruokahuolto pelaa. Riian olo vaan alkaa jo näyttää niin tukalalta, että sitä pitää kuin kukkaa kämmenellä koko ajan. Ollaan jopa ajeltu vähän hissilläkin, ettei niin tarviisi portaita kavuta. Joo, oon nössö.
 
Perjantaina minulla alkaa "synnytysloma", jonka jälkeen olen muutaman päivän töissä ja sitten alkaa muuttorumba. Muuton jälkeen vietetään vielä viikon verran kesälomaa. 
 
Pennut siis pääsevät noin viikon iässä muuttamaan heti uuteen kotiin. Tätä on odotettu! Toivoin kyllä tosin, että oltaisi ehditty muuttamaan ennen pentujen tuloa, mutta kaikkea ei voi valita....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti